Sådan ansøger du om at få øvrige udgifter dækket

Her kan du læse proceduren for at få øvrige udgifter dækket, ligesom du kan finde vores ydelseskatalog og ansøgningsskema

Ansøgningsskema

For at modtage tilskud til en eller flere øvrige udgifter bedes du altid tage kontakt til din familieplejekonsulent for at drøfte udgiften og tilskuddet.

Når du har talt med familieplejekonsulenten, skal der udfyldes et ansøgningsskema med oplysninger om, hvilken udgift der ønskes tilskud til og beløbets størrelse. Ansøgningsskemaet kan findes nederst på siden her.

Ansøgningsskemaet fungerer og behandles som en ansøgning til dækning af øvrige udgifter. Du skal sende skemaet sammen med relevant dokumentation; eksempelvis recepter, kvitteringer mm. til din familieplejekonsulent, som behandler ansøgningen og sørger for, at en betaling af udgiften iværksættes til dig.

Nederst på siden finder du også vores vejledende Ydelseskatalog, hvor du kan se hvad Roskilde kommune yder tilskud til.

Udbetaling

Det samlede beløb, der kan udbetales, er som udgangspunkt pr. kalenderår. Dette er eksempelvis relevant ved ferier, hvor der kan være flere ferier og dermed flere udbetalinger på et kalenderår. Hvis andet gælder vil dette stå beskrevet i ydelseskataloget.

Øvrige udgifter kommer løbende til udbetaling. Som udgangspunkt kan du forvente, at der max. går en måned fra du har sendt din ansøgning med dokumentation til din familieplejekonsulent, til at pengene udbetales til dig. Skulle du mangle en udbetaling på en øvrig udgift, så kontakt din familieplejekonsulent.


Øvrige udgifter er skattefri.